Jäsenkirje kesäkuu 2023

21.6.2023

Puheenjohtajan terveiset

Suomen uudella hallituksella on monenlaisia työelämään liittyviä muutoksia suunnitteilla. Jo mediassa esillä olleet asiat vaativat kuitenkin vielä eduskuntakäsittelyn ja lakimuutoksia. Vielä ei ole siis varmaa mitkä asiat oikeasti toteutuvat.
Hyvä muistuttaa liittoon kuulumattomalle, miksi kannattaa kuulua liittoon. Esimerkiksi hallitus suunnittelee palkatonta ensimmäistä sairauslomapäivää, ellei työehtosopimuksessa tai paikallisesti ole toisin sovittu. Nyt sitten vain lukemaan omaa työehtosopimusta, mitä asiasta on sovittu. Jytyn neuvottelemat työehtosopimukset löytyvät https://jytyliitto.fi/tyoelama/tyoehtosopimukset/  -sivulta. Ja ainakin KVTESissä on sovittu, että ensimmäinenkin sairauslomapäivä on palkallinen.

Hengähdetään siis hetki ja nautitaan kaikki kesäisestä luonnosta!

Elina Kajanto

Yhdistyksen tapahtumia

Jyty Lounais-Suomen, V-S Jytyn ja VSSHP Jytyn yhteinen liikunnallinen Jyty 5 -tapahtuma järjestetään lauantaina 12.8.2023 Ruissalon Kylpylässä ja kylpylän lähistöllä olevilla ulkoilureiteillä. Tapahtuman ilmoittautumisaikaa on jatkettu 14.7.2023 asti.
Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan: https://www.jytylounaissuomi.fi/tapahtumat/jyty-5/

Jyty Lounais-Suomen, V-S Jytyn ja VSSHP Jytyn yhteinen piknik-päiväristeily Turku-Maarianhamina-Turku lauantaina 2.9.2023. Ilmoittautumisaika päättyy 28.7.2023 tai kunnes paikat ovat täynnä. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan: https://www.jytylounaissuomi.fi/tapahtumat/piknik-risteily-2-9-2023/

Retki Hyrsylän Mutkaan sunnuntaina 10.9.2023. Ilmoittautuminen päättyy 20.8.2023 tai kunnes paikat ovat täynnä. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan: https://www.jytylounaissuomi.fi/tapahtumat/retki-hyrsylan-mutkaan/

Kalenteri 2024

Jyty Lounais-Suomi kustantaa vuoden 2024 taskukalenterin niille jäsenilleen, jotka tilaavat kalenterin viimeistään 18.8.2023. Kalenteri on jäsenelle ilmainen. Tilaa kalenteri täällä: https://www.jytylounaissuomi.fi/jasenedut/kalenteri/

Jäsenpalvelu kesällä

Jyty Lounais-Suomen toimisto on lomalla 22.6.2023 – 28.7.2023. Yhdistyksen sähköpostia toimisto@jytylounaissuomi.fi luetaan tuona aikana noin kerran viikossa.

Ammattiliitto Jytyn jäsenpalvelut ja työsuhdeneuvonta palvelevat jäseniä myös kesällä, mutta osan ajasta palvelukanavat ovat kiinni.  Jytyn palvelukanavien yhteystiedot ja aukioloajat löytyvät liiton nettisivuilta: https://jytyliitto.fi/yhteystiedot/palvelukanavat/

Työttömyyskassa Aarian yhteystiedot: https://www.aariakassa.fi/tietoa-meista/yhteystiedot/

Jyty Lounais-Suomi toivottaa kaikille jäsenilleen hyvää juhannusta ja mukavaa ja rentouttavaa kesää!