Tietoa meistä

Jytyn yhdistyspäivillä 3.-4.2.2024 yhdistyksemme palkittiin kunniakirjalla ja koulutuslahjakortilla. Yhdistyksiä pyydettiin kehumaan omaa toimintaansa, alla yhdistyksemme kehukirje:

Palkinnot vastaanotti yhdistyksemme puheenjohtaja.

Sananen yhdistyksestämme

Yhdistyksellämme on pitkä historia, joka alkaa vuodesta 1918. Yhdistys perustettiin ajamaan Turun kaupungin virkamiesten etuja. Entisiä nimi ovat mm. Turun kunnallisvirkailijat ja Jyty Turku. Yhdistys on ollut myös perustamassa valtakunnallista keskusjärjestöä, nykyistä Ammattiliitto Jytyä.

Ajan myötä osa kaupunkien ja kuntien virkamiehistä on siirtynyt kunnallisiin yhtiöihin tai kuntayhtymiin ja osalla virat ovat muuttuneet toimiksi. Edelleen kuitenkin päätehtävämme on huolehtia työntekijöiden ja virkailijoiden työsuhde-eduista, unohtamatta pientä virkistystäkään.

Vuonna 2019 yhdistyivät Jyty Turku, Jyty Naantalin seutu, Jyty Salon seutu ja Loimaan Jyty. Uudeksi nimekseen yhdistys sai Jyty Lounais-Suomi ry. Toimimme laajalle alueella, joten yhdistyksessämme on myös paikallistiimit.

Yhdistyksemme jäsenet työskentelevät lähes sadalla eri työnantajalla. Suurimmat ryhmät ovat edellä mainituissa kaupungeissa. Lisäksi jäsenemme työskentelevät mm. Arkea Oy:ssä, Kaarea Oy:ssä, Kuntien Tiera Oy:ssä, Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymässä, Raision kaupungilla, Sarastia Oy:ssä, Turun Ammattikorkeakoulu Oy:ssä ja Turun kaupunkiliikenne Oy:ssä.

Suurimmat ammattiryhmät ovat erilaiset toimisto-, koulu-, opinto-, palvelu-, palkka- henkilöstö-, ja osastosihteerit, erilaiset it-alan asiantuntijat, lastenhoitajat ja kodinhoitajat, koulunkäynninohjaajat, lähihoitajat, erilaiset ohjaajat mm. lastenkodeissa, nuorisotaloilla ja iltapäiväkerhoissa, kirjastovirkailijat ja linja-autonkuljettajat.