Jäsenkirje toukokuu 2023

29.5.2023

Puheenjohtajan tervehdys

Jäsenistömme lakot jatkuvat, nyt yksityisellä puolella mm. yksityisissä päiväkodeissa. Toivottavasti neuvottelutulos saavutetaan silläkin rintamalla.
Julkisella puolella kesäkuun kertakorvauksesta saamme kiittää viime vuoden lakkolaisia. Eli lakkoilukin kannattaa. Joka tapauksessa menemme kohti lämpöä, valoa ja vihreyttä.

Meistä varmasti jokainen odottaa edes pientä irtiottoa arjesta. Lauantaina 12.8.2023 järjestämme Jyty 5-tapahtuman, jossa on mahdollista seikkailla Ruissalon maastossa, nauttia kylpylän ruoasta sekä allas-, kuntosali- ja saunaosastosta.  Ilmoita siis itsesi ja työkaverisi mukaan yhdistyksemme nettisivuilla:

Kevätkokouksen päätöksiä

Yhdistyksen kevätkokous pidettiin 25.5.2023 Hotelli Kakolassa. Kokoukseen osallistui 47 jäsentä. Kiitos kaikille kokoukseen osallistuneille!

Kokouksessa hyväksyttiin hallituksen antama vuoden 2022 vuosikertomus, käsiteltiin vuoden 2022 tilinpäätös ja tilintarkastajan lausunto, vahvistettiin tilinpäätös ja myönnettiin vastuuvapaus hallitukselle ja muille tilivelvollisille, päätettiin, että vuoden 2022 alijäämä vähennetään omasta pääomasta ja että kokouskutsut julkaistaan ilmoittamalla kokouksesta yhdistyksen kotisivuilla.

Lisäksi täytettiin kaksi avoinna ollutta hallituksen varajäsenen paikkaa ja lisättiin palkkiosääntöön varapääluottamusmiehille ja luottamusmiehille maksettavat korvaukset.

Hallituksen kokoonpanon näet täältä https://www.jytylounaissuomi.fi/yhdistys/hallitus/

Jäsenyyden hoito

Jäsenyyden hoitaminen tarkoittaa sitä, että jäsen päivittää tarvittaessa muuttuneet yhteystietonsa tai työsuhdetietonsa sekä ilmoittaa ammattiliiton jäsenyyteen vaikuttavista elämänmuutoksista. Tällaisia muutoksia ovat esimerkiksi perhevapaa, opintovapaa, pidempi sairausloma sekä eläköityminen. Muutoksista voi ilmoittaa asiointipalvelu Jässärissä tai ottamalla yhteyttä jäsenrekisteriin tai Jyty Lounais-Suomen toimistoon toimisto@jytylounaissuomi.fi tai puh 040 044 8882.
Omaa jäsenmaksutilannetta voit tarkastella joko Jässärissä tai ottamalla yhteyttä jäsenmaksuihin.

Järjestä Jyty-kahvit työpaikallasi!

Olitpa yhdistyksen hallituksen aktiivi, luottamusmies tai rivijäsen, voit järjestää Jyty-kahvit työpaikallasi. Miten toimia?

· Ota yhteyttä Etelä-Suomen aluetoimistoon ja sovi, milloin sinun työpaikallasi on sopiva aika juoda aamukahvit/iltapäiväkahvit.
· Aluetoimistolta saat valmiiksi myös mainoksia, jotka voit laittaa kahvihuoneeseen/ toimipisteesi ilmoitustauluille, jotta työkaverisikin tietävät, milloin Jyty-kahvit on tarjolla.
· Aluetoimistosta tullaan paikan päälle ja tuodaan pullat, karkkia ja muuta jakotavaraa.
· Kahvihetken ei tarvitse olla siis mitenkään normaalista työpäivän kahvihetkestä poikkeava ja luonnollisesti tilaisuus on avoin kaikille. Aluetoimiston edustaja voi halutessasi pitää lyhyen infon ajankohtaisista aiheista työmarkkinoilla ja samalla voidaan käydä keskustelua työpaikkanne ajankohtaisuuksista.
· Jytyn jäsenille tuodaan jäsenlahjat, jos sellaisia ei vielä ole teille jaettu.

Tilaisuus toimii hyvin Jytyn työpaikkanäkyvyyttä lisäävänä sekä toki samalla jäsenhankintatilaisuutena.

Koska siis kahvitellaan sinun työpaikallasi? Ota yhteyttä Etelä-Suomen aluetoimistoon Laura Kukkoseen, Liban Sheikhiin tai Sirkku Kumpulaiseen, yhteystiedot löydät täältä https://jytyliitto.fi/yhteystiedot/aluetoimistot/

Kalenteri 2024

Jyty Lounais-Suomi kustantaa vuoden 2024 taskukalenterin niille jäsenilleen, jotka tilaavat kalenterin viimeistään 18.8.2023. Kalenteri on jäsenelle ilmainen.
Tilaa kalenteri täällä: https://www.jytylounaissuomi.fi/jasenedut/kalenteri/

Jäsenmaksuun sisältyvät vakuutukset

Ammattiliitto Jyty on ottanut jäsentensä turvaksi Liittovakuutuksen, johon sisältyy turva vapaa-ajan matka- ja tapaturmavahinkojen varalle.

Ammatissa aiheutuvien vahinkojen varalta sinulla on liiton jäsenenä myös Ammatillinen vastuu- ja oikeusturvavakuutus. Korvauksen saamisen edellytyksenä on, että Jytyn jäsenyys on vahinkotapahtuman sattuessa kestänyt vähintään kuusi kuukautta.

Lisäksi olet vakuutettu Järjestövakuutuksella liiton tapahtumiin osallistuessasi.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
Tiesitkö: Suomessa toukokuu on saanut nimensä keväisistä peltotöistä, joista on eri puolilla maata käytetty nimeä touko. Kesäkuu taas viittaa kesantoon, levossa olleen kesantopellon kyntö eli kesänajo piti tehdä tuolloin.