Jäsenkirje toukokuu 2024

29.5.2024

PUHEENJOHTAJALTA

Koko alkukevään on usein kuultu huolestuttavia uutisia. Monella työpaikalla on pidetty tuotannollistaloudelliset YT-neuvottelut. Osa on lomautettu, osa jopa irtisanottu. Lisäksi on ns. muut yt:t. Näistä ehkä helpoimmat ovat erilaiset organisaatiouudistukset, jotka tietenkin nekin monelle aiheuttavat huolestumista. Lisäksi osalla vaihtuu kokonaan työnantaja liikkeenluovutuksella ja/tai työehtosopimus. Näissä on vaarana aina työehtojen heikentyminen. Toivonkin kaikille luottamusmiehillemme voimia tässä myllerryksessä! Olette kullanarvoisia jäsenistöllemme.

Tästä kaikesta huolimatta alkukesän vihreys laittaa toivottavasti jokaisen meistä toiveikkaaksi. Rentouttavaa kesää kaikille!

Elina Kajanto
Jyty Lounais-Suomi ry

MUISTATHAN ILMOITTAA MUUTOKSISTA

Muistathan päivittää muuttuneet yhteystietosi tai työsuhdetietosi sekä ilmoittaa ammattiliiton jäsenyyteen vaikuttavista elämänmuutoksistasi. Tällaisia muutoksia ovat esimerkiksi perhevapaa, opintovapaa, pidempi sairausloma sekä eläköityminen. Muutoksista voi ilmoittaa asiointipalvelu Jässärissä tai ottamalla yhteyttä jäsenrekisteriin tai Jyty Lounais-Suomen toimistoon toimisto@jytylounaissuomi.fi tai puh. 040 044 8882.

Vielä muutama paikka vapaana:

PIKNIK-RISTEILY 14.9.2024

Jyty Lounais-Suomi, Varha Jyty ja V-S Jyty järjestävät perinteisen yhteisen piknik-päiväristeilyn Turku-Maarianhamina-Turku lauantaina 14.9.2024.

Risteilyn hinta on 35 €/jäsen, ja siihen sisältyy:

- piknik-päiväristeily
- menomatkalla meriaamiainen, Jytyn ohjelma kokoustilassa, Shopping hostin taxfree-esittely, kokouskahvi ja hedelmät
- paluumatkalla The Buffet -päivällinen ruokajuomineen, Anitta Iso A Ahosen stand up -esitys kokoustilassa

Mukana risteilyllä on Ammattiliitto Jytyn puheenjohtaja Jonna Voima.

Mukaan mahtuu 45 yhdistyksemme jäsentä.
Risteilylle järjestetään yhteiskuljetukset Loimaalta, Salosta ja Uudestakaupungista, kuljetuksen toteutuminen reitille edellyttää, että siihen osallistuu vähintään
10 jäsentä.

Tarkemmat tiedot ja sitovat ilmoittautumiset piknik-risteilylle ja yhteiskuljetuksiin: www.jytylounaissuomi.fi/tapahtumat/piknik-risteily-14-9-2024

JÄSENYYTEEN SISÄLTYVÄT VAKUUTUKSET

Ammattiliitto Jyty on ottanut jäsentensä turvaksi Liittovakuutuksen, johon sisältyy turva vapaa-ajan matka- ja tapaturmavahinkojen varalle.

Ammatissa aiheutuvien vahinkojen varalta sinulla on liiton jäsenenä myös Ammatillinen vastuu- ja oikeusturvavakuutus. Korvauksen saamisen edellytyksenä on, että Jytyn jäsenyys on vahinkotapahtuman sattuessa kestänyt vähintään kuusi kuukautta.

Lisäksi olet vakuutettu Järjestövakuutuksella liiton tapahtumiin osallistuessasi.